Palangos lopšelyje – darželyje ,,Ąžuoliukas“ dvi savaites nuo kovo 15 d. iki kovo 26 d. vyko renginiai, skirti Žemės ir Vandens dienos paminėjimui. Mokytojos, analizuodamos su vaikais temą „Mokomės mylėti, Tave žeme“, aiškinosi kodėl reikia rūpintis mūsų žaliąja planeta. Visose grupėse vyko pokalbiai, diskusijos, buvo demonstruojamos skaidrės, stebimi filmukai: ,,Tausok žemę ir save”, „Žemės planeta“, „Kaip ožiukas laikė žemę“.
Vaikai, panaudodami didaktinius žaidimus, mokėsi į spalvotus konteineriukus rūšiuoti įvairias antrines žaliavas. Mokytojų pagalba ugdytiniai sužinojo plastikinės šiukšlės gyvavimo ciklą, kaip ji perdirbama ir virsta nauju daiktu. Iš antrinių žaliavų ,,Sraigelių“, ,,Žiogelių”, ,,Boružėlių“, ,,Bitučių“ grupių vaikai konstravo inkilėlius paukšteliams, pasakų veikėjų personažus. Savaitės eigoje kūrė ,,žaliąją” palangę. ,,Žaliosios“ palangės kūrimas grupėse gamtos pažinimą pavertė patrauklia ir įdomia veikla. Vaikai stebėjo, skaičiavo, sėjo įvairių daržovių bei gėlių sėklas. Vėliau stebėjo, kaip augalai dygsta, auga, reaguoja į aplinkos poveikį. Lauke vaikams taip pat netrūko veiklos – stebėjo per žiūronus parskridusius paukščius, gamtos reiškinius. švarino aikšteles. Minėdami Žemės dieną, visų grupių vaikai su tėveliais dalyvavo akcijoje ,,Po namelį į medelį“. ,,Žiogelių“ grupės ugdytiniai, padedant kiemsargiui, darželio teritorijoje pasodino eglutę, kuri buvo padovanota grupės tėvelių Kalėdų šventėms. Savaitės veikla užsibaigė pramoga ,,Jorė Žemę atrakino“. Visus, sugužėjusius į lauko grupių aikšteles, sveikino sugrįžusi „Pempė” (mokytoja Birutė Svetikienė) ir „Pavasarėlis” (mokytoja Milda Valantinienė). Vaikai žaidė žaidimus apie žemę, dainavo daineles, panaudodami įvairias gamtines medžiagas, kūrė žemės meno kompozicijas, stebėjo inkilėlių kėlimą į medžius. Priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai sukūrė pasižadėjimą Žemei – saugoti, tausoti ir globoti visa kas gyva.
Minėdami Pasaulinę vandens dieną ugdytiniai sužinojo pagrindines vandens savybes, jo teikiamą naudą bei būtinybę žmogui ir gamtai. Domėjosi kaip užteršiamas vanduo, stebėjo ir aptarė animacinius filmukus “Kiškis ir Šaltinėlis”, ,,Lašelio kelionė”. Grupėse kūrė taisykles kaip taupiai naudoti vandenį. Eksperimentai su vandeniu – smagi veikla kiekvienam, nes jos metu sužadinamas vaiko smalsumas, mąstymas, kūrybiškumas. Panaudodami STEAM metodą grupėse buvo atlikti įvairūs bandymai ,,Vaikštantis vanduo“, ,,Spalvoti burbulai“, ,,Stebuklingas vanduo“ ir kt. Dėdami į vandenį įvairius daiktus, vaikai analizavo, kurie daiktai plaukia, o kurie skęsta, kiek vandens lašelių telpa į arbatinį šaukštelį, o kiek šaukštų į stiklinę. Mažieji darė lietų“ – pilstė vandenį iš laistytuvėlių į tuščią vonelę ir stebėjo lašelių kritimą, klausėsi jų teliuškenimo.

Visi vaikų nuveikti darbai tai gražiausia mažųjų dovana pavasarėjančiai Žemei, padėka jai už gyvybę, gamtos grožį ir stebuklus.

Zita Paulikienė,
direktoriaus pavaduotoja ugdymui