Ikimokyklinio amžiaus vaikai ypatingai smalsūs: noriai tyrinėja, išbando naujus, jiems nežinomus dalykus, stebi, eksperimentuoja su aplinkoje esančiais daiktais.Mokytojai ieško naujų būdų, formų, metodų, kaip ugdyti vaikų pilietiškumą, tautiškumą, savęs, kaip Lietuvos piliečio suvokimą. Šiemet nutarėme kitaip paminėti Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną ir įkurti STEAM laboratoriją: „STEAM – geltona, žalia ir raudona“.
Kūrybiniai eksperimentai, tyrinėjimai vyko visą mėnesį: nuo vasario 15 d. iki kovo 10 d. Buvo organizuojamos veiklos, kuriose vaikai, panaudodami tris vėliavos spalvas, tyrinėjo, kūrė, statė, sprendė inžinerinius klausimus. Trispalvė vėliava sukurta iš virtuvinių kempinėlių, trispalviai užkandžiai Lietuvai – ant trapučių išdėlioti geltonos paprikos, žali agurkai ir raudoni pomidorai.
„Ar galima sudėlioti Lietuvos vėliavą iš grupėje esančių konstruktorių, nuo vieno kilimo krašto iki kito?” – tokį klausimą iškėlė priešmokyklinės grupės vaikai. Spėliojome – vieni sakė, kad neužteks, kiti, kad užteks. Dėliojo grupelėmis, iš vieno kilimo krašto ir iš kito, per vidurį turėjo susijungti. Vėliavą sudėlioti pavyko, ir dar liko konstruktorių. Liko išmatuoti vėliavos ilgį. Matavome su metru- 3,5m. „Varliukų“ grupės vaikai atliko eksperimentus su skutimosi putomis. Kėlėme klausimą: Ar galima nudažyti vėliavą su skutimosi putomis?“
Ant užpurkštų putų lašino trijų spalvų dažus, su pagaliuku piešė ornamentus, uždėję baltą popieriaus lapą gavome Lietuvos vėliavos atspaudą.

Nesudėtingi eksperimentai suteikė vaikams teigiamų emocijų ir netikėčiausių atradimų.

Eglė Adomaitienė,
priešmokyklinio ugdymo mokytoja