Šiandien aplinkos tarša ir gamtos išteklių nykimas aktualios problemos, todėl itin svarbu nuo mažens ugdyti vaikų sąmoningumą gamtosaugos ir tvarumo klausimais. Vienas iš efektyviausių būdų įtraukti vaikus į šį mokymą – jų pačių vykdoma kūrybinė veikla iš įvairių antrinių žaliavų. Darželyje tai gali būti kasdieninė, vaikų mėgstama veikla lauke, kurioje jie statyboms ir žaidimams naudoja dėžes bei kitas perdirbamas medžiagas. Tokia veikla stiprina vaikų supratimą apie aplinkos tausojimą. Kasdien, vaikams išėjus į lauką, jie noriai imasi statyti bokštus, sienas ar kitokius objektus iš panaudotų dėžių. Jiems tai – natūralus ir įdomus užsiėmimas, skatinantis kūrybiškumą ir savarankiškumą. Pedagogas, dalyvaudamas šiame procese, nuolat pabrėžia, kad naudojamos dėžės yra antrinės žaliavos, kurioms suteikiamas naujas gyvenimas, taip mažinant atliekų kiekį. Tokiu būdu vaikams įprasminamas perdirbimo ir pakartotinio naudojimo principas, o šios veiklos svarba tampa lengvai suprantama.
Ši iniciatyva yra ne tik kūrybinė veikla, bet ir svarbus pedagoginis įrankis ugdantis vaiko santykį su aplinka. Vaikai, vietoj plastikinių žaislų naudodami dėžes, patiria laisvę kurti be baimės, kad ką nors sugadins. Jie mokosi, kad kiekvienas daiktas gali būti vertingas, net ir tada, kai jis jau atliko savo pirminę funkciją. Statybų proceso metu, vaikai lavina ne tik vaizduotę, bet ir mokosi tvarumo principų bei atsakingo vartojimo.
Apibendrinant galime teigti, kad kasdieninė veikla su dėžėmis darželyje yra efektyvi priemonė ugdyti vaikų kūrybiškumą, ekologinį sąmoningumą ir atsakingą požiūrį į gamtos išteklius. Pedagogas skatina vaikus matyti, jog perdirbamos medžiagos gali tapti įdomiu ir prasmingu žaidimo objektu, taip ugdant jų sąmoningumą apie tvarumą ir gamtos išsaugojimą. Tai – paprasta, tačiau labai veiksminga gamtosauginė praktika, kuri vaikams padeda formuoti tvarų santykį su pasauliu nuo pat ankstyvojo amžiaus.

Mažeikių lopšelio-darželio „Saulutė“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos Greta Rovbutienė, Inga Klimienė