Pavasario saulė pažadino ne tik gamtą, bet ir vaikų smalsumą. Mažeikių lopšelio – darželio „Saulutė“ 5 grupės vaikai dalyvavo STEAM veiklose, kurių tikslas – pažinti augalus, bei ugdyti aplinkosaugos sąmoningumą, atsakomybę, rūpestį ir meilę gamtai. Veiklos prasidėjo augalų pažinimu: vaikai lygino įvairias sėklas, tyrinėjo augalus, mokėsi suprasti jų sandarą bei augimo ciklą. Mažieji stebėjo, kaip iš mažos sėklos pamažu išauga žydintis augalas, o šis procesas – ilgas ir rūpestingas kelias. Tai tapo puikia proga kalbėti apie tai, koks svarbus yra žmogaus vaidmuo saugant ir puoselėjant aplinką.
Ugdytiniai atliko ir ilgalaikius stebėjimus – pamerkė avokado kauliuką, pasodino pupelę ir stebėjo jos dygimą skirtingomis sąlygomis – be vandens, be šviesos, bei įprastoje aplinkoje. Šie stebėjimai gilino vaikų supratimą apie gamtos reiškinius ir padėjo jiems suprasti, kaip aplinkos kokybė lemia gyvybės augimą ir išlikimą. Vaikai patys įsitikino, kad be šviesos ar vandens augalas negali augti, todėl natūraliai kilo klausimai apie tai, kaip žmogaus veiksmai veikia gamtą ir ką kiekvienas gali padaryti, kad aplinka būtų tinkama gyvybei.
Eksperimentai su vandeniu, popieriumi ir plastiku padėjo suvokti, kokios medžiagos tinkamos augalams, o kurios – žalingos. Vaikai diskutavo apie plastiko žalą dirvožemiui, atliekų perdirbimą bei atsakingą vartojimą.
Šiltnamių kūrimas iš antrinių žaliavų suteikė vaikams unikalią progą mokytis apie tvarumą ir kūrybiškumą. Šis kūrybinis procesas ne tik lavino inžinerinį mąstymą, bet ir formavo tvarius įpročius – kaip „antras gyvenimas“ daiktams gali prisidėti prie gamtos išsaugojimo. Veiklos lauke tapo tikru patyriminio ugdymo pavyzdžiu. Vaikai, pasitelkę technologijas, tyrinėjo darželio aplinką: fotografavo augalus planšetėmis, skenavo QR kodus informaciniuose stenduose ir klausėsi pasakojimų apie augalų reikšmę žmogui bei gamtai.
Vėliau jie leidosi į pažintinę išvyką į parką, kur stebėjo atgimstančią gamtą – žydinčius pumpurus, pirmuosius žiedus, čiulbančius paukščius. Ši išvyka neapsiribojo vien stebėjimu – vaikai aktyviai prisidėjo prie aplinkos švarinimo: rinko šiukšles, kalbėjosi apie žmogaus poveikį gamtai. Šis praktinis gamtos pažinimas padėjo vaikams pajausti ryšį su aplinka ir suprasti, kad net ir maži darbai – kaip pakelta šiukšlė – turi didelę reikšmę ir kad kiekvienas gali prisidėti prie švaresnės ir gražesnės aplinkos.
Šios prasmingos veiklos įrodė, kad ekologinis ugdymas gali būti prasmingas, įtraukiantis ir džiuginantis, jei vykdomas per vaikams artimą veiklą – žaidimą, tyrinėjimą, kūrybą. Mūsų ugdytiniai ne tik įgijo žinių apie augalus, bet ir mokėsi būti gamtos draugais ne teoriškai, o per tikrus darbus ir patirtis.

Mokytojos: Inga Klimienė ir Greta Rovbutienė