Švari ir sveika aplinka kiekvienam iš mūsų yra labai svarbi – tai mūsų geros savijautos ir sveikatos garantas. Verta pastebėti tai, kad aplink mus esantis oras ne visada yra toks palankus, kokio norėtume. Aplinkos teršimas yra nuoseklus ir nepertraukiamas procesas, puikiai suvokiame, kad visa tai ne į naudą.
Mažeikių lopšelio-darželio „Saulutė“ priešmokyklinio ugdymo grupėje nuolat ieškome atsakymų į klausimus: „Kaip nesipykti su aplinka?“, „Kada Žemė laiminga?“, „Kada Žemė liūdna?“, „Kodėl taip svarbu saugoti Žemę?“. Vaikų atsakymas aiškus, tvirtas ir vienintelis: „Žemėje gyvena ŽMONĖS!”. Lavinant vaikų gamtamokslinį, aplinkosauginį mąstymą, pedagogui svarbu sukurti tinkamą aplinką, savo pavyzdžiu parodyti, kaip tausojant aplinką, naudojant turimus išteklius, mažinti vartotojiškumą, iš antrinių žaliavų galima sukurti įvairių ugdomųjų priemonių, taip kūrybingai praturtinant aplinką bei ją saugant. Kartu su ugdytiniais kaupiame plastmasinių butelių kamštelius, popierinius rulonėlius ir naudojame juos žaisdami įvairius žaidimus, kurie skatina vaiką susikaupti, ugdo skaičiavimo įgūdžius, lavina vaizduotę, kuriame iš jų įvairius meninius darbus. Kūrybinio proceso metu rulonėliai vaikams tapo gražiausiais gėlių vazonais, o kamšteliai – ryškiais, spalvingais gėlių žiedais, didžiuliu Žemės rutuliu bei planetomis.
Nebeveikiančius flomasterius taip pat naudojame kūrybiškai: kūrėme gėlių kompozicijas ir įvardijome, kokios gėlių rūšys labiausiai patinka, kokios gėlės žydi pavasario laikotarpiu. Veiklų metu aiškinomės žodžių „tvarumas“, „tarša“ reikšmę, rūšiavome šiukšles, prisiminėme skirtingos spalvos konteinerių reikšmę: ką galima mesti į geltonos, mėlynos, žalios ir juodos spalvos šiukšlių konteinerius. Ugdytiniai grupėje noriai rūšiuoja šiukšles ir, pasirodo, kad vaikams ši veikla yra labai paprasta, apie atliekų rūšiavimą žino tikrai nemažai.
Vaikai, matydami kaip gali panaudoti išmesti skirtus daiktus, ugdosi kūrybiškumą, suvokia daugkartinės daiktų paskirties bei naudojimo galimybes, o svarbiausia – išmoksta rūpintis aplinka, tausoti gamtos išteklius bei atsakingai elgtis. Drąsiai galima teigti, kad kiekvienas, net ir mažiausias geras darbas yra labai svarbus. Neteršdami ir teisingai rūšiuodami prisidėsime prie tvarios aplinkos kūrimo. Nors tai mažas žingsnis, bet gera pradžia – pusė darbo. Būkime draugiški aplinkai!

Sintija Jonušaitė ir Natalija Vainutienė,
priešmokyklinio ugdymo grupės mokytojos