Gegužės pabaigoje Radviliškio raj. Alksniupių pagrindinės mokyklos 1-4 klasių mokiniams suorganizuota paskutinė šių mokslo metų tiriamoji diena buvo paskirta gamtos pažinimui. Iš pradžių vyko akvariumo bei terariumo gyventojų pristatymas. Mokiniams ypač patiko gyvalazdė. Akvariumas su įranga ir terariumas įrengti Radviliškio raj. savivaldybės administracijos finansuoto visuomenės aplinkosauginio švietimo projekto „Dideli darbai prasideda nuo mažų žingsnelių“ lėšomis. Kita, pagrindinė tiriamosios dienos dalis, buvo mini konferencija ,,2024 metų rūšių dešimtukas“. Pranešėjai – 4 klasės mokiniai. Kiekvienas mokinys pristatė organizmų rūšį, esančią 2024 metų rūšių dešimtuke. Pertraukėlės metu 3 ir 4 klasės varžėsi prie gamtinio žemėlapio, kuri tiksliau sudėlios rūšis į jų gyvenamąsias zonas. Po pranešimų mokiniai atliko užduotis ir pasitikrino, kiek sukaupė žinių klausantis pranešėjų. Geriausiai ,,egzaminą“ išlaikė pirmos klasės mokinys Mantvydas Urbietis ir antros klasės mokinys Liukas Puodžiūnas. Antrą vietą gavo trečios klasės mokinė Juta Labanauskaitė, o trečiąją vietą – ketvirtos klasės mokinys Kajus Medžiavepris. Apibendrinus rezultatus, mokiniai paraginti vasaros atostogų metu stebėti gamtą, fiksuoti šių metų dešimtuko rūšis ir pateikus nuotraukas, trumpą informaciją adresu: https://www.inaturalist.org/places/lithuania, prisidėti prie rūšių tyrimų.
Na, o 3, 4 ir 6 klasių mokiniai, įgyvendinant visuomenės aplinkosauginio švietimo projektą „Dideli darbai prasideda nuo mažų žingsnelių“, paskutinę pavasario dieną vyko į Klaipėdą. Mokiniai apsilankė delfinariume, kur stebėjo Juodosios jūros afalinų ir Kalifornijos jūrų liūtų pasirodymus, išgirdo daug naudingos informacijos apie šiuos nuostabius gyvūnus. Po to ekskursija tęsėsi atnaujintame Jūrų muziejuje. Ten, be paslaptingos, įvairiomis technologijomis praturtintos aplinkos, mokinių akis traukė įspūdingi eksponatai, kurių Jūrų muziejuje yra virš 90 tūkstančių, iš jų – apie 960 yra gyvi. Kuo daugiau jų vaikai stengėsi nufotografuoti. Be to, mokiniai turėjo užduotį: įsiminti bent 5 gyvūnų rūšių pavadinimus, kurių prireikė vėliau, keliaujant namo, nes mokytoja suorganizavo viktoriną ir aktyviausius apdovanojo saldžiomis dovanomis. Po ekskursijos Jūrų muziejuje mokiniai su auklėtojomis keliavo pėsčiomis iki Baltijos jūros. Oras buvo vasariškas, jūra rami, todėl buvo norinčių pasimaudyti ar bent pabraidyti. Gaila, kad pramogoms laiko buvo likę nedaug. Bet jūros vandeniu spėjo pasimėgauti visi.
Alksniupių pagrindinė mokykla jau daug metų prasidėjus pradinių klasių mokinių vasaros atostogoms organizuoja penkių dienų trukmės vaikų socializacijos ir poilsio stovyklą „Boružiukas“ 1-4 klasių mokiniams. Viena iš stovyklos dienų būna skirta gamtos pažinimui. Ketvirta „Boružiukų“ stovyklos diena prasidėjo sveikatos specialistės V. Kaklauskienės organizuota diskusija apie arbatžoles ir įvairių arbatėlių degustacija. Paragavę vaistažolių arbatų, stovyklautojai patraukė į prie Juodupio tvenkinio. Tikslas buvo užfiksuoti tvenkinio pakrantės bioįvairovę. Vaikai klausėsi žygio vadovės J. Beklešovienės paaiškinimų apie atskirus augalus, vabzdžius, juos fotografavo ir stengėsi įsiminti rūšių pavadinimus, nes žygio pabaigoje kiekvienas turėjo žinoti bent 2 rūšis. Apėję aplink tvenkinį, mokiniai galėjo pailsėti: ant laužo kepė dešreles, zefyrus, žaidė žaidimą „Taip ir Ne“, tyrinėjo tvenkinio vandenį. Laikas spaudė, ir susitvarkę stovyklavietę, patraukė namo pamiškės keliuku, prie pagrindinio kelio sulaukė autobusiuko. Keliaudami miško keliuku, mokiniai stebėjo miško bioįvairovę, kartojo matytas rūšis. Grįžus į mokyklą, buvo likęs paskutinis žygio etapas – nusiųsti vadovei rūšių nuotraukas, kurios bus atrinktos ir pagamintas lankstinukas apie Juodupio tvenkinio pakrantės bioįvairovę.
Vasara įsibėgėja. Lauksime susitikimo rudenį, kur aptarsime vasaros įspūdžius, prisiminsime paskutinį žygį ir išdalinsime lankstinukus su Juodupio tvenkinio pakrantėje mokinių užfiksuotomis rūšimis.
Mokytoja Jurgita Bekelšovienė