pizap.com14901830901581Vanduo yra būtinas gyvybei. Netgi teigiama, kad gyvybė Žemėje kilo iš vandenyno. Žmogus be maisto išgyvena savaites ar net mėnesius, tačiau be vandens gali mirti per keletą dienų.
Žinodami, koks svarbus mums vanduo, norėjome bent tą dieną atkreipti didesnį dėmesį į šį gamtos stebuklą.
Chemijos mokytoja I.Krasnauskienė ir visuomenės sveikatos priežiūros specialistė D.Griškėnienė kartu su geografijos mokytoja J.Ablėne pasirūpino, kad ši diena būtų įsimintina. Išleisti du stendai, kur pati įdomiausia ir svarbiausia informacija apie vandens reikšmę mums. Įkūrė vandens stotelę III a. foje, kur mokyklos bendruomenės nariai gurkšnojo vandenį.
6a klasės mokiniai susirinkusiems žiūrovams demonstravo įvairius bandymus su vandeniu, atsakinėjo į užduodamus klausimus, diskutavo.
Skaistakalnio pagrindinė mokykla bendradarbiauja su l/d „Draugystė“, tad 6a klasės mokiniai panoro sudominti eksperimentais su vandeniu ir priešmokyklinukus.
Tik praūžė „Vandens diena“, o kodėl jos nepaminėti kitaip ir darželyje? 6a mokiniai pasiruošė 4 bandymus: „Kur dingsta pipirai?“, „Šokančios razinos“, „Dirbtinis gesintuvas“, „Vandenynas“. Geografijos mokytoja Jurgita Ablėnė diskutavo su vaikais: kam jie naudoja vandenį, kas jį teršia, kaip jį taupo? Patikrinome ir žinias užduodami mįsles. Labai smalsiai nusiteikę vaikai bendravo, stebėjo, diskutavo. Gamtosaugine tema kalbą rasti gali tiek darželinukai tiek šeštokai ar suaugę.
Vandens dieną paminėjo Skaistakalnio pagrindinės mokyklos būrelio “Gamtos mozaika” mokiniai ir “Vilties” progimnazijos pirmokai (mokytoja Asta Sakalienė). Mokiniai susirinkę klasėje pažiūrėjo filmuką apie vandenį, jo savybes, naudą žmogui ir gamtai. Po filmuko vaikai atsakinėjo į viktorinos klausimus.
Jie stengėsi kuo daugiau pasakyti apie vandens svarbą ir jo išsaugojimą ateinančioms kartoms. Po rimtų viktorinos klausimų vaikai ant iškirptų vandens lašelio formų parašė mintis apie vandenį, žemę. Po to laukė išradingoji veikla – eksperimentai. Vaikai susiskirstę komandomis bandė pradurti maišelius su vandeniu, bet taip, kad vanduo neišbėgtų. Kokios buvo jų emocijos, kai tai padaryti jų komandai pavykdavo. Viena komanda sugebėjo pradurti net tris kartus ir vanduo neišbėgo.
Atlikę linksmąjį eksperimentą visi keliavome į aktų salę. Ten vyko linksmosios estafetės su vandeniu. Vaikai pasiskirstę grupėmis turėjo pernešti vandenį iš vieno indo į kitą su pipete. Jie labai stengėsi, dėjo visas pastangas , kad kuo greičiau perneštų ir jų komanda laimėtų. Tuo estafetės nesibaigė, kita užduotis buvo su karučiu pervežti vandens stiklainį ir jo vežant neišlaistyti. Mokiniai ne tik linksmai praleido laiką, pagilino savo žinias apie vandenį, su juo atliekamus eksperimentus , bet ir buvo apdovanoti padėkos raštais, atšvaitais ir saldumynais.
Gerkime vandenį, eksperimentuokime, džiaukimės gyvenimu ir būkime sveiki.

Jurgita Ablėnė,
Panevėžio Skaistakalnio pagrindinės mokyklos geografijos mokytoja