20170301_100822 (7).2resizedPalangos lopšelis – darželis „Ąžuoliukas“ – ekologinės krypties įstaiga, dalyvaujanti Gamtosauginių mokyklų programoje, Gamtosauginių mokyklų ir „Wrigley“ bendrovės projekte „Mažiau šiukšlių“.
Įstaigoje didelis dėmesys skiriamas vaikų ekologinės kultūros pradmenų ugdymui bei tėvų ekologiniam švietimui. Vaikus grupėse dažnai aplanko spalvoti ,,konteineriukai“ (auklėtojos R. Budrytė, V. Jašinskienė, R. Nazarovienė), kurie įtvirtina atliekų rūšiavimo įgūdžius, žaidžia su vaikais edukacinius žaidimus „Mokykis rūšiuoti“. Organizuojamos kūrybinių darbų parodos kartu su tėveliais, panaudojant antrines žaliavas. Grupėse vaikai turi ne tik konteineriukus rūšiavimui, bet ir pačių sukurtas dėžes, skirtas popieriaus atraižoms, kurios panaudojamos smulkių darbelių aplikavimui, dekoravimui.
Visi turime išmokti kaip galima kruopščiau rūšiuoti atliekas. Tačiau net ir aktyviai rūšiuojantys žmonės kartais susiduria su problema, kai būna neaišku, į kurį konteinerį mesti vieną ar kitą atlieką. Mes pedagogai, tėvai turime patys žinoti ir savo žinias perteikti vaikams.
Siekdami paįvairinti vaikų veiklą apie atliekų rūšiavimą, darželio direktoriaus pavaduotojos ugdymui Zitos Paulikienės iniciatyva, į įstaigą kovo mėn. 1 d. pakviestas Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centro ryšių su visuomene atstovas Arūnas Liubinavičius, kuris pravedė vaikams ir darbuotojams edukacinę valandėlę. Centro pagrindinė užduotis – užtikrinti Europos Sąjungos aplinkosaugos standartus atitinkančią atliekų tvarkymo sistemą Klaipėdos regione.
Svečias papasakojo vaikams kodėl reikia rūšiuoti atliekas, kaip tai daryti, kodėl atliekos neturėtų patekti į sąvartyną, kaip jos perdirbamos. Akcentavo, kad dažnai žmonės bendro pobūdžio pakuotes, kuriose yra plastiko, meta į popieriui, o ne plastikui skirtus konteinerius.
Daug kas nežino kur mesti popierines servetėles, picų dėžes. Jos dažniausiai būna riebaluotos, jų perdirbti negalima, tad ir popieriaus atliekų konteineryje joms ne vieta.  Supažindino vaikus su atliekų rūšiavimo mokymo priemonėmis: spalvinimo knygele „Skruzdėlyčių pasakojimas“, rūšiavimo užduotimis, kompiuteriniais žaidimais, parodė filmukus apie atliekų rūšiavimą. Vaikai ir darbuotojai ne tik sužinojo, kad kiekviena perdirbto popieriaus (kartono) tona išsaugo 17 medžių, bet ir kur reikia išvežti statybinių medžiagų atliekas, senas padangas bei baldus. Tam įrengtos buitinių atliekų surinkimo aikštelės, įrenginėjamos kompostavimo aikštelės.
Sužinoję daug informacijos, vaikai turėjo galimybę praktiškai atlikti užduotis, patikrinti savo žinias rūšiuodami atliekas. Buvo žaidžiami kompiuteriniai žaidimai susiję su atliekų rūšiavimu.
Teisingai atsakę į klausimus ugdytiniai buvo apdovanoti dėlionėmis, o pedagogai – daugkartiniais maišeliais. Edukacinės valandėlės metu visi buvo pavaišinti saldainiais, kurių blizgūs popierėliai sukėlė daug abejonių į kokį konteinerį mesti – popieriaus ar plastiko. Dauguma vaikų teisingai nusprendė, kad į plastiko. Manome, kad grįžę vaikai iš darželio pamokė ir tėvelius kodėl ir kaip reikia teisingai rūšiuoti.
Ekologiniu ugdymu turi rūpintis ne tik ikimokyklinių įstaigų pedagogai, bet ir vaikų tėvai bei visi suaugusieji. Tam, kad galėtume gyventi gražiau, švariau, reikia nuo mažens ugdyti atsakomybę už savo poelgius – nešiukšlinti, rūšiuoti atliekas ir tausoti gamtą.

Rima Budrytė, Rita Nazarovienė
Palangos lopšelio – darželio „Ąžuoliukas“ auklėtojos