Vieną rudens rytą Mažeikių lopšelio – darželio „Eglutė“ 6A priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai į darželį rinkosi nešini tuščiomis pieno produktų pakuotėmis. Grupėje nuolat kalbama apie sveiką mitybą, vaisių ir daržovių naudą. O šįkart nutarta nuodugniau pažvelgti į pieno produktų naudą, išsiaiškinti pieno produktų gausų asortimentą.
Ugdytiniai su tuščiomis pieno produktų pakuotėmis apsilankė naujai darželyje įrengtoje laboratorijoje. Tai patraukli ugdymo įstaigos erdvė, kviečianti mažuosius tyrinėtojus eksperimentuoti, spręsti problemas, vykdyti įvairias STEAM veiklas. Laboratorijoje gausu matavimo, skaičiavimo, svėrimo priemonių. Čia vyksta vaikų patirtinis ugdymas per žaidimą, eksperimentuojant, tyrinėjant. Mokomasi mus supantį pasaulį pažinti visais savo jutimais, protu, vaizduote. Juk mus supančią aplinką pažinti geriausia stebint, tyrinėjant, bandant ir atrandant pačiam.
Mažieji tyrinėtojai aiškinosi, kokių pieno produktų pakuočių atsinešė daugiausiai. Bendromis jėgomis sudarė diagramą. Vaikai skaičiavo pakuotes, tiek diagramoje uždengė langelių, kiek pakuočių suskaičiavo. Įvardino, kokių pakuočių atsinešta vienodai, kokių – mažiausiai, kokių – daugiausiai. Pokalbio metu išsiaiškinome, kad pieno produktų ugdytinių šeimos suvartoja daug ir įvairių. Priešmokyklinukai įvardino savo mėgstamiausius pieno produktus, nusakė jų naudą žmogaus organizmui.
Atlikdami eksperimentą „Bakterijos“, ugdytiniai pieno ir maltų pipirų pagalba įsitikino, kad rankas būtina plauti muilu. Tik tada bakterijos pabėgs į šalis ir mums bus nebaisios. Išsprendę kryžiažodį „Viskas iš pieno“, sužinojo, iš kur gaunamas pienas. Aptartos žmonių profesijos bei ilgas kelias, kol pienas iš ūkininkų pasiekia mūsų namus.
Sugrįžę į grupę, priešmokyklinukai iš pakuočių įrengė Pieno produktų parduotuvę. Patys rašė kainas, produktų pavadinimus. Ugdydami finansinį raštingumą, įpareigojame vaikus gebėti atsakingai elgtis su pinigais. Džiugu buvo žiūrėti, kaip vyko siužetinis – vaidmenimis žaidimas. Vieni vaikai rūpinosi, kad lentynose netrūktų prekių, kiti – kad pardavėja teisingai atmestų grąžą, o dar kiti – laukė eilėje ir norėjo nusipirkti sveikų, naudingų pieno produktų. Neišmestos panaudotos pakuotės (antrinės žaliavos) paįvairino mūsų ugdomąją veiklą.
Tokio pobūdžio ugdomoji veikla suteikė galimybę ugdytis sveikatos, pažinimo, komunikavimo kompetencijas. Veikla vaikus įtraukė, sudomino, atnešė naujų patirčių. Mažieji tyrinėtojai išgyveno džiugių emocijų.

Rima Skrinskienė,
priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė