Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazija dalyvauja Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centro ir VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros vykdomame projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“. Todėl nuo šio rudens Girelės g. 41 esančiose progimnazijos patalpose, įsikūrė moderni gamtamokslinė laboratorija. Čia mokiniai gali atlikti gamtos reiškinių tiriamuosius darbus, įvairius stebėjimus, eksperimentus. Juk mokytis gamtos mokslų be eksperimento, tyrimo, bandymo, stebėjimo neįmanoma.
Gyvenimiškų reiškinių susiejimas su mokslo teorija vaikams atveria gamtos ir technologijų pasaulį, leidžia geriau suprasti, kaip vyksta įvairūs procesai. Mokiniui-tyrinėtojui sudaroma galimybė pasijusti gamtos dalimi, save ir gamtą pajusti visais pojūčiais. Dar labai svarbu, kad ugdant tiriamuosius gebėjimus ugdomi ir probleminio mąstymo gebėjimai, t. y. gebėjimas atpažinti problemą, nusakyti jos priežastis, pasekmes, daryti išvadas ir galimus sprendimo būdus. Mokyklos laboratorijoje yra mikroskopai, stebėjimams paruošti preparatai, lupos, žiūronai, kompasai, magnetų rinkiniai, meteorologinė stotelė ir, aišku, kaip dera tikrai laboratorijai – matavimo indai, mėgintuvėliai, kolbos ir net spiritinės lemputės. Visų priemonių net ir neišvardinsi.
Spalio mėnesį priešmokyklinio ugdymo grupių „Pelėdžiukai“, „Smalsučiai“ ir „Obuoliukai“ vaikai kartu su mokytojomis Danguole Šiauliene, Daiva Matačiūniene ir Marijona Mačiuliene lankėsi mokyklos laboratorijoje ir kartu su biologijos – geografijos mokytoja Violeta Krikščiūnienė vedė netradicinį edukacinį užsiėmimą „Pasaulis pro mikroskopą“. Užsiėmimo tikslas buvo padėti vaikams susipažinti su prietaisais, naudojamais gamtos mokslų kabinete, kurie padeda suvokti, kad mikropasaulis gali paaiškinti daugelį plika akimi nematomų dalykų: kaip augalu teka vanduo, pro mažiausias žioteles patenka dujos, kad vabzdžio akį sudaro daug mažų „akyčių“, o mikroskopu stebėta musės šeriuota koja daug gali visko panešti…
Tokia netradicinė veikla vaikams labai patiko ir ilgam išliko daug gerų įspūdžių. Juk jie dirbo kaip tikri ,,tyrėjai“: stebėjo ir tyrinėjo, diskutavo, išsakė savo nuomonę, atliko paprastus ir įdomius tyrimus. Tyrinėjimai, stebėjimai, eksperimentai, įvairios užduotys vaikams suteikia galimybę kaupti patirtį, nuodugniau pažinti ir įsitikinti gamtos ir gyvūnijos prisitaikymo ir išgyvenimo svarbą. Tiriamoji veikla padeda suprasti, kas, kaip ir kodėl vyksta? Tyrimai, konkrečios situacijos analizė, problemų sprendimas padeda nuo mokymo pereiti prie mokymosi, gamtos mokslus daro patrauklius, o patį mokymosi procesą įdomesnį ir prasmingesnį.

Priešmokyklinės grupės mokytoja Danguolė Šiaulienė